Dag 19: Canberra

20 november 2013 - Canberra, Australië

We waren al een heel stuk opgeschoten richting Canberra gisteren, nog een uurtje rijden - overigens door een hele mooie brede vallei tussen de heuvels-- en we zijn bij de plek waar we op de camping willen staan. We gaan de plek alvast regelen, en kijken hoe het met het OV zit. We kunnen niet met de bus of trein, maar Canberra is heel ruim opgezet, en we kunnen overal parkeren bij de musea e.d. wordt ons verteld. We rijden dus met de camper verder naar Canberra. Daar aangekomen stoppen nog even bij een i, en doen een boodschapje, en om een uur of 11 zijn we bij het 'National Museum of Australia'. Hier willen we ongeveer 2 uur zijn, om vervolgens nog de rest van de stad te bekijken en langs een kaartententoonstelling te gaan in de 'National Library'. Maar dat loopt anders, het museum is erg intressant (over de geschiedenis van Australie) en uiteindelijk is het 4 uur voor we naar buiten komen. We besluiten lekker naar de camping terug te gaan en morgen nog een dag in canberra gaan doorbrengen. Veel musea hier zijn gratis (iig die twee die wij willen bezoeken en 24 andere), eigenlijk vergelijkbaar met de 'Mall of America' in Washington DC, we bedachten ons dat wij dat in Nederland eigenlijk niet echt hadden. (of hebben we het mis?)