Dag 26: Healesville Sanctuary

27 november 2013 - Healesville, Australië

Omdat we niet echt geluk hadden met het tegenkomen van de Australische fauna, besloten we dat het wel leuk is als we ze even op gingen zoeken. Vlak bij onze laatste campeerplaats was de Healesville Sanctuary, een soort dierentuin voor alleen maar Australische dieren. We hadden er geen tijd voor toen we er stonden, maar ht was op maar een uurtje rijden vanuit 't huis, en geen ongewoon uitstapje, dus we gingen het gewon doen.

Het park was heel erg mooi, ruim opgezet. In het begin zijn we gelijk naar de show met de vogelbekdieren geweest, erg interessant om te zien, ze zien er inderdaad raar uit. Daarna gelijk door naar de demonstratie met de vogels. Ook dat is erg indrukwekkend: grote roofvogels die vlak over je hoofd vliegen en mooie papegaaien die praten/truckjes doen en nog veel meer.

Daarna lopen we een rondje over het park om bij alle dieren langs te gaan. kangaroo-achtigen in alle sorten en maten, nog meer mooie papegaaien en parkieten. We hebben een 'tasmanian devil' gezien. En ook een heleboel koala's. Zelfs een kleintje, echt heel schattig. Alleen de wombats hebben zich niet laten zien.

Op de terugweg hebben we nog even een biertje gedronken op een terrasje in Healesville. Na het eten kwam het eind van deze warme vermoeiende dag heel snel.