Dag 25: Melbourne in

26 november 2013 - Melbourne, Australië

Na een redelijk rustig dagje gister, en een goede nachtrust op een echt bed, gaan we vandaag Melbourne bekijken. We gaan met de trein naar Flinders Station, een mooi oud station in de binnenstad. Daarna gaan we naar het hoogste gebouw van Melbourne, de Eureka tower. Op dee 88ste verdieping hiervan heb je 360 graden zicht over de stad. Er is zefs de mogelijkheid om in een glazen kooi het gebouw uitgeschoven te worden, maar voor ons is dat niet nodig. Het uitzicht is erg mooi, helaas is het niet zo helder dat we de overkant van de baai kunnen zien, maar de meeste dingen die we willen zien zijn toch vlak in de buurt. Het is toch altijd weer leuk om een stad van boven te bekijken.

Daarna wandelen we wat door de stad en Treasury- en Fitsroy Gardens, in de laatste stond het ouderlijk huis van James Cook: "Het oudste gebouw in Australie". Het stond natuurlijk in Engeland, waar Cook opgroeide, maar het werd gekocht door een Australiër en naar Australië getransporteerd. Hier in het park eten we ook wat. De tweede helft van de wandeling leidt ons langs de St Patrick's Cathedral, de ANZ Gold Bank (met een klein museum eraan), de arcades en naar central station, vanwaar we uiteindelijk weer richting 'huis' vertrekken. (en misschien vergeet ik nog wat) Het was iig een volle dag, we hebben een hoop kunnen zien. Toos, bedankt voor de rondleiding!