Dag 07: Fraser Island

8 november 2013 - Fraser Island, Australië

Na een dagje rustig aan vandaag een drukke dag. Om 7 uur worden we opgehaald met de bus voor de "1 day tour of Fraser Island". Na een hoop stops om nog meer touristen op te halen komen we aan bij de boot in "River heads". Met een lichte vertraging vertrekken we iets over half 9. Drie kwartier later kwamen we aan op het eiland, waar onze busschauffeur Steve ons weer op stond te wachten, dit keer nast een grote 4X4-bus. Hij waarschuwt ons: "Fraser Island is helemaal van zand, dus ook de wegen. Het heeft al drie maanden niet geregend, dus het zand is droog, en er zijn veel kuilen en hobbels. Gordels vast!" - en dat laatste was geheel niet onterecht, aangezien we gedurende de dag diverse malen uit onze stoel gelanceerd zouden zijn zonder goede verankering. Steve moest scheuren als een gek, en af en toe driftten we door de bochten, maar alles is goed afgelopen. Ook hebben we een steil stukje 3 keer opnieuw moeten doen voordat de bus voor ons ons er alsnog over het laatste heuveltje moest trekken.

Op het eiland hebben we gezwommen in Lake McKenzie, heel helder water, ook erg zacht, en wit zand aan de standen. We hebben door het enige stukje regenwoud gelopen dat geheel op zand groeit, erg mooi om te zien in deze droge tijden dat het daar nog zo vochtig is. Zelfs het beekje dat gevuld wordt door regenwater dat uit het zandeiland seipelt stroomde nog gewoon. na een lunch bij het resort op het eiland gingen we verder over het strand. Het wrak van een gestrande boot en mooigekleurde zandstenen rotsen als korte fotomomenten om uiteindelijk aan te komen bij Eli Creek. Een riviertje waar je doorheen kon waden, lekker koud water, ook zo helder als al het water hier. Vervolgens was het al weer tijd om terug naar de boot te gaan rijden.

Het was en drukke dag. Als je de tijd hebt kan je hier zeker wel 2, of misschien meer dagen verblijven. Al het reizen neemt een hoop tijd in beslag, waardoor je bij locaties net wat langer kan blijven. Maar Fraser Island heeft een geweldige indruk achter gelaten. We hadden de camper geparkeerd voor het park en bij terugkomst zijn we nog een stukje verder gaan rijden. Het was al donker toen we vertrokken, dus na en klein uurtje zijn we geparkeerd op de eerste rustplaats die we tegenkwamen. geen stroom, geen WC. geen probleem, we hebben ht bij ons :)

1. Guid:
    12 november 2013