Dag 02: Singapore

3 november 2013 - Singapore, Singapore

Het is even wennen met 7 uur tijdverschil, maar we hebben alledrie goed geslapen, vanmiddag was het wisselend voor ieder even moeilijk. Maar laat ik beginnen bij het begin vandaag. Het was wel weergrappig vanmorgen, wij gingen ontbijten, daarvoor moesten we een voucher (briefje) halen bij de receptiebalie. Drie meter verderop stond een meneer die het briefje aanpakte om ons naar de onbijtruimte te begeleiden. We gingen de ingang van het hotel uit en direct daarbuiten was de ontbijtruimte. Eigenlijk gewoon op de stoep voor het hotel, de wandelaars liepen ook gewoon voorbij, tussen de tafels door. Dat zie je ook heel vaak bij de kleine restaurantjes aan de straat hier, en het zou ook gevolg kunnen zjn van de afzetting van de hele straat ivm de aanleg van een metro. Maar het ontbijt was prima, keus genoeg broodje ei of rijst met bijgerechten koffie en/of thee, sappie ook nog (morgen een fotootje).

Na het onbijt gingen we wandelen richting de Singapore River, daar zouden we een boottocht maken. Het was erg warm en benauwd, maar dat is hier niet vreemd, dus af en toe afkoelen in een Shopping Mall en veel drinken. Om even na 11.oo uur zaten we in de boot, werkelijk een heel mooi tochtje. prachtige en aparte gebouwen. De tocht duurde ruim een uur, inmiddels dus ruim na twaalven. We gingen dus op zoek naar een plekje om iets te eten, dat vonden we in weer een Mall, waar we een heelijk broodje hebben genuttigd bij de Subway, Ondertussen hadden we ook de eerste regenbui (Geen hagelstenen hier) achter de rug, niet zo heel hard en zeker niet erg bij deze ruim 30 graden.

Op de terugweg zijn we door het Fort Canning Park gewandeld, in dat park is nog de toegangspoort en een gebouw van een oud Fort. Dat was wel een bijzondere ervaring, zo'n park midden in deze best drukke stad echt een rustpunt. we vonden daar ook de mooiste planten en bomen. Daarna zijn we teruggewandeld naar ons hotel, even heerlijk tot rust omen met een duik in het zwembad.

Na deze afkoelperiode hebben we besloten om nog een busrit te maken, je kent het wel, zo'n Sight Seeing Tour. Onderweg weer eens wat regen, maar dat was niet erg, we zaten bovenin een open dubbeldekker en konden gewoon blijven zitten (al dachten de anderen van niet). Onderweg een hoop mooie architectuur gezien, veel wolkonkrabbers met planten op balkons of bovenop. Extreem voorbeeld hiervan is het Marina Bay Hotel. 3 torens met bovenop een soort gebogen schip. (uitzicht vanaf dat 'dakterras': http://tinyurl.com/38mamlm). )ok kwam we door een nog groener gedeelte van singapore rond de botanische tuinen, geweldie flora hier. We kwamen nog even door de met villa's gevulde buitenwijken om vervolgens over de winkelstraat terug te rijden. 2.2 km, met ergens in de 20 grote Winkelcentra, honderden kleine winkeltjes ertussen.

's avonds be besloten bij de Thai te gaan eten, dat moest doorgaa vor 'locale cultuur' opsnuiven. De communicatie met de ober verliep wat stroef. Maar het eten was heerkijk, al was het wel een beetje heet, het bier ook (niet heet maar heerlijk). Om ca half negen weer op de kamer, en als ik dit schrijf is het negen uur in de avond, bij ons bij jullie dus 2 uur in de middag. Morgen gaan we nog een

beetje rondneuzen in Singapore (we kunnen nog een andere bustour doen met dit kaartje) en dan naar het vliegveld. Om 21.15 uur vertrekken we dan voor een 8 uur durende vlucht naar Brisbane, daar is het tijdverschil dan negen uur met thuis.

Tot zover voor vandaag, foto's moeten jullie zelf mar even bekijken, in het mapje 03.

De groeten en wordt vervolgd...

1. Hester glasbergen:
    3 november 2013
    Geert wat schrijf jij dat goed, het is we er zelf bijzijn.
    wat fijn dat jullie het zo goed hebben.
    nog veel plezier.
    en wij lezen met plezier jullie reisverslag
  2. Toos:
    3 november 2013
    Ziet er allemaal mooi en leuk uit zo te lezen gaat het allemaal goed en hebben jullie het goed naar het zin, veel plezier nog
  3. Joke Zuidam:
    4 november 2013
    Goede vlucht en leuk om jullie verslag te lezen. Geniet van alles maar vooral ook van elkaar.
  4. Hennie snatersen:
    6 november 2013
    Geweldig, leuk reisverslag, foto's doen beetje denken aan Beijing, geeft weer China gevoel.
    Een hele andere wereld waarin je dan beland.
    Nog veel plezier

Hennie