Dag 01: Amsterdam - Singapore

2 november 2013 - Singapore, Singapore

We zijn inmiddels in Singapore aangekomen. Gisteravond vrijdag 31 oktober, bracht Marjan ons naar Schiphol. Nadat het afhandelen van boardingpassen, inleveren van bagage en douane formaliteiten goed verlopen was, vonden we het tijd voor een bakkie koffie. Bij het boarden was het erg druk, maar we hadden geen haast. Om even na 21.00 uur gingen we met de Boeing 777-300 van de KLM (foto) de lucht in.

Vliegtuig voor Amsterdam - Singapore

Het was goed weer en een verlicht Amsterdam is best leuk, 's nachts en uit de lucht. Vooral de ZiggoDome was goed te zien (helaas geen foto), iets wat je ook eigenlijk wel kan verwachtten als je er ooit langs bent gereden in het donker. We vlogen recht naar het oosten, over de A1, duitsland, polen enz. Iets wat je niet zou verwachten, aangezien Singapore bijna op de evenaar ligt, maar de aarde is natuurlijk rond (Ja Herman, net als een pannekoek). Het in flight entertainment was goed, het slapen iets minder. Na zo'n 12 uur vliegen waren we Singapore genaderd, helaas was de piloot een lens kwijt oid(foto). Na een kwartiertje had hij deze gevonden en konden we gaan landen. Door deze vertraging waren we onze tijdswinst weer kwijt, maar eindelijk, eigenlijk op de aangegeven tijd dus, waren we geland (locale tijd 16:20 uur).

Piloot heeft lens gevonden Aankomst Singapore

De koffers hadden we ook snel en allemaal. Toen een Taxi opgesnort en naar ons hotel. We logeren in Hotel Bencoolen in de gelijknamige straat. Het hotel ziet er goed uit mooie en gezellige kamer en er is ook een klein buitenzwembad en gratis wifi (geen wiefie). Het is hier 30 graden, met een hoge luchtvochtigheid dus dat zwembad gaat morgen wel van pas komen. Na een heerlijke douche en even rusten zijn we nog een beetje de omgeving van het hotel gaan verkennen, prachtige stad met, wat we nu al zagen, hele mooie gebouwen. Het eten was prima en het Tyger biertje erbij smaakte ook bijzonder goed.

Lokaal biertje

Om 21.30 uur waren we weer terug op de kamer. Nu ik dit schrijf is het hier half elf en in Nederland dus half vier. Morgen gaan we het oude koloniale gedeelte verkennen, misschien wel in een Badeend/Boot/Monstertruck (http://tinyurl.com/mmqun8y). Over onze belevenissen morgen dus morgen meer.

Wij gaan snel naar bed, na deze vermoeiende anderhalve dag. Groetjes an ons!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke Zuidam:
    2 november 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het is toch een heel lange trip. Wel is mijn ervaring met de KLM dat ze je de hele tijd voorzien van eten en drinken en dat allemaal bij de prijs inbegrepen.
    Het is hier nu 6 uur in de avond en wat is de tijd dan bij jullie?
    Bij jullie is het dan nacht nu!
    Groetjes
    Joke
  2. Hennie snatersen:
    2 november 2013
    Hou Jan, Riet en Geert.
    Leuk om jullie zo te volgen.
    wacht op nieuwe reiservaringen, denk dat er wel vele zullen komen uit Australie, erg spannend denk ik.

Groetjes Corrie en Hennie
  3. Marjan:
    3 november 2013
    Wat leuk om te lezen! Echt een uitgebreid verslag! Vooral die laatste foto straalt heel veel plezier en gezelligheid uit. Jesse bleef er ook minutenlang naar kijken :) "Oma!! Eert!!" Geniet ervan en we lezen snel weer verder. Liefs Remco, Jesse en Marjan