Dag 17: Sydney

18 november 2013 - Sydney, Australië

Het met de trein de binnenstad ingaan beviel goed in Brisbane, dus dat doen we nu weer. we staan op een camping vlak bij een station, dus 's ochtends lopen we daar naartoe. In sydney stappen we uit op station Town Hall. hierboven stopt precies de Hop-on Hop-off Tourbus. Dat beviel in Singapore, dus ook dat besluiten we weer te doen. Helaas regent het, dus we zitten beneden in de dubbeldekker-cabrio -- net als een heleboel mensen. Met de druppels op de ruiten en het feit dat je maar aan 1 kant kan kijken zie je niet echt veel. Aangkomen bij het opera house stappen we uit, het regent, maar we hebben poncho's. een tijdje lopen we achter een tourgroepje aan, tot de gids vraagt of wij er wel bij horen, dan moeten we de zaal verlaten. Na een rondje om het opera house en wat foto's drinken we koffie op een terrasje. een paar tafeltjes verderop zitten 2 meisjes wat te eten. de meeuwen zijn nogal brutaal en komen herhaaldelijk het eten van hun borden pikken. Wij besluiten hier maar even niet te gaan eten.

Na wat hop-on&hop-off's voor lunch en winkelen wordt het eindelijk (even) wat beter weer, en we rijden het laatste stukje van de tour bovenop de bus, vanaf hier is het toch wel een stuk mooier. We doen het eerste stuk van de tour nog een keer over, maar halverwege gaat het helaas weer regenen. we stappen nog uit bij de Hyde Parks Baracks. Dit is een gebouw waar vroeger de criminelen sliepen die naar Sydney gebracht werden vanuit Engeland. (niet vanaf het begin, want voor dit gebouw moesten ze maar zien waar ze sliepen). Als we binnenstappen blijkt het alweer 5 voor 5, dus het museum sluit bijna. we mogen nog even snel in de eerste kamer kjken, maar hier de zolder op helaas. via een schoenenwinkel en de foodworks gaan we weer naar het station.

Ook in sydney zouden we ons wel een week kunnen vermaken, maar we hebben er de tijd niet voor. En we hebben een hoop gezien en gedaan, jammer van de regen, maar het heeft ook wel weer wat. Ik heb er iig een mooie waterdichte leren australiesche hoed aan overgehouden.

Groetjes!

1. Hennie snatersen:
    18 november 2013
    wat een mooie verhalen, het is wel een belevenis zo'n reis, en het lijkt me ook wel erg vermoeiend want elke dag ben je bezig.
    Jammer alleen van de regen, maarja wij zijn het hier gewend.
    Nog niet zo een leuk bericht uit Nederland, vrijdag is toch nog vrij plotseling de (schoon)vader van Rianne en Rober overleden