Dag 12: Brisbane verkennen

13 november 2013 - Brisbane, Australië

Vandaag gaan we Brisbane echt verkennen. we zijn er al een paar keer geweest, maar vandaag gaan we touristisch. We parkeren de camper bij een station in een buitenwijk vlak bij onze camping en nemen de trein de stad in. We stappen uit op station South Bank, de zuidelijke oever van de Brisbane river. we moeten dan nog wel een stukje wandelen naar de dock waar de 'rond'vaartboot aanlegt. maar dat is een parkje. Het blijkt zelfs heel mooi, met overdekte wandelgangen, een zwembad, een strand en zelfs een stukje regenwoud. Erg lekker, al die schaduw, want in de volle zon is het erg warm.

De vaart duurt anderhalf uur, we gaan een stuk de rivier af en daarna weer op (geen grachten enz hier, dus geen rondje varen). Vanaf het water kan je leuk de skyline zien, en de bruggen. ook veel van de historische gebouwen staan langs het water. De boot is overdekt en op het water staat een lekker windje, dus dit is een erg relaxe manier om de stad te bekijken.

Na de rondvaart gaan we de brug over (lang stuk in de volle zon, niet zo lekker voor mijn verbrandde rug) richting Queen Street Mall. Dit blijkt niet een groot winkelcentrum, maar meer een winkelstraat. veel winkeltjes, een stukje markt en wat straatartiesten. En gezellig druk. We eten wat doner in een food court en winkelen wat. Daarna gaan weer terug met de trein. naar de camper en rijden nog en stukje naar het zuiden.

We stoppen voor de nacht op een rustplaats langs een touristische route. voor de wc mot je een redelijk groot gebouw omhoog lopen, het ziet er allemaal oud, maar mooi uit. eenmaal de bril omhoog blijkt waarom je een verdieping omhoog moest om bij de wc te komen. en dat was maar goed ook, want de stapel die mij groet is een verdieping hoog. We besluiten de toilet van de camper maar te gebruiken; gelukkig kunnen we een nacht zonder enige faciliteiten doorbrengen.

1. Joke Zuidam:
    16 november 2013
    Hallo allen.
    Jan die hoed staat je prima maar je moet er wel wat vriendelijker bij kijken. Gr. Joke