Dag 09: Lady Musgrave Island

10 november 2013 - Lady Musgrave Island, Australië

WOW! Wat en topdag was dit!

Om half negen vertrok de boot, voor een trip van 2 uur varen (het eiland ligt en eind uit de kust). Onderweg konden we nog net een glimps opvangen van dolfijn die naast onze boot een paar keer uit het water sprong. Aangekomen bij het eiland stopt de boot bij een ponton. Vandaaruit kan je snorkelen bij een stuk koraal, er is een onderwatergangetje met glas, waar ze met voer allemaal mooie vissen heen lokken.

Jan is natuurlijk als eerste in het water dus ik moet er ook gelijk achteraan. Al redelijk snel zie ik op de bodem een haai (1,5 meter, later nog meer gezien), dus ik zwem zo snel als ik kan terug om te vragen of het raar is dat ik een haai gezien heb. blijkbaar was het een 'white tip reef shark', die doen niets. Ook kwamen we een rog tegen, en hebben we een heel tijd achter een schildpad aangezwommen. Koraal was mooi, en ook heel veel mooie vissen en allerlij vormen en kleuren. De lunch was ook top. En na de lunch weer snorkelen. Boven verwachting heeft zelfs mn moeder veel gesnorkeld.

Tegen 2 uur mogen wij met onze groep naar het eiland. Omdat de 'semisub' (een boot die half onder water ligt met glazen zijkanten, waar je dan mee langs het koraal kan varen) er niet is, doen wij een tourtje met de 'glass bottom boat' hiermee varen we over het koraal en zien oa een clownsvis. (Nemo, maar deze was niet oranje)

Aangekomen op het eiland blijkt het daar weer een heel andere wereld. Het bos doet denken aan een sprookjesbos, en er nestelen heel veel vogels. het is er dus ook redelijk lawaaiig. het strand is wit, allemaal stukjes koraal. Na een korte wandeling terug over het strand worden we weer opgehaald om terug naar het ponton te gaan. met de glass bottom nog even over een stukje koraal waar 5 schildpadden zitten en nog zoeken naar een tweede clownsvis, maar dan moeten we echt terug, de boot gaat weer terug naar 't vaste land.

We hadden de camper vlak bij de boot geparkeerd, ook nu rijden we nog een klein stukje richting een rustplaats langs de snelweg. Deze keer vonden we een mooie met WC. Ook konden we een picknicktafel claimen, waar we heerlijk een hollandse maaltijd aan hebben kunnen nuttigen. Ik begin me te realiseren dat ik 's ochtends aleen m'n rug niet heb ingesmeerd, en dat 's middags vergeten ben alsnog te doen. 2 uurtjes snorkelen in de middagzon zijn onbeschermd geen goed idee.

1. Joke Zuidam:
    12 november 2013
    Het lijkt wel een bushokje waar jullie zitten te eten.
    Wat goed van Riet dat ze ook gaat snorkelen Gr. Joke
  2. Joke Zuidam:
    12 november 2013
    Geert je moet het een insmeten met komkommer als je dat daar kan krijgen. Gr., joke